اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آذری جهرمی:

بیش از 70 درصد تجهیزات شبکه‌های ارتباطی تولید داخل است/ توسعه اینترنت ثابت از ADSL به FTTC

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز بیش از 70 درصد تجهیزات بخش شبکه های ارتباطی تولید داخل شده است و همچنین 40 پروژه بخش خصوصی سندیکای مخابراتی نیز آغاز و به اتمام رسید.

بیش از 70 درصد تجهیزات شبکه‌های ارتباطی تولید داخل است/ توسعه اینترنت ثابت از ADSL به FTTC

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، محمد جواد آذری جهرمی دقایقی پیش در حاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: غرب هرمزگان، جنوب کرمان و استان سیستان و بلوچستان به شبکه سراسری تلفن همراه متصل شدند و دو اپراتور از دیروز در آنجا به ارائه خدمات می‌پردازند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: یکی از اتفاقات مهم، توسعه تکنولوژی ADSL به FTTC است که می‌تواند سرعت اینترنت خانگی را به حداقل 70 مگابیت برساند و امروز به میمنت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان اولین پایلوت در شهر دزفول رونمایی شد و ان شالله در کوتاه ترین زمان ممکن در سراسر کشور نیز توسعه پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص تاثیر تحریم ها بیان کرد: قطعا تحریم های ظالمانه‌ای که انجام شده بسیار موثر بوده است و مهمترین اثر آن در نقش ICT این بود که 70 درصد هزینه‌های آن ارزی و 30 درصد هزینه‌های آن ریالی است؛ اما 100 درصد درآمد این بخش درآمد ریالی است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: فرصتی که در تحریم ها پیش آمد این بود که امروز بیش از 70 درصد تجهیزات بخش شبکه های ارتباطی تولید داخل شده است؛ ما 10 درصد در بخش اکتیو سهم داشتیم؛ همچنین 40 پروژه بخش خصوصی سندیکای مخابراتی نیز آغاز و به اتمام رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: حدود 35 درصد از سهم تجهیزات شبکه اکتیو نیز می‌تواند تجهیزات داخلی باشد و از این فرصت استفاده شده است؛ طبیعتا مدیریت هزینه اپراتورها و کاهش هزینه آنها در دست اقدام است؛ اما به صورت کلان ما در بخش ICT رونق داشتیم.

انتهای پیام/67015/پ/الف40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول